Drzwi i bramy, które nie tamują ruchu
Z dobrym funkcjonowaniem sklepu wiąże się duży ruch. Drzwi i bramy w sklepach muszą być w stanie obsłużyć wszystkich klientów i wszystkie towary przemieszczające się przez sklep w różnych porach dnia. Drzwi powinny pozostawać zamknięte, gdy ktoś tylko przechodzi obok sklepu, ale płynnie otwierać się, żeby wpuścić klientów – w ten sposób unika się zatorów przy wejściu, jednocześnie gwarantując komfort personelu i klientów wewnątrz budynku.
Negatywne konsekwencje nadmiernego natężenia ruchu i zatorów:
• Klienci idą gdzie indziej
• Towary nie docierają na miejsce przeznaczenia
• Pracownicy nie mogą skoncentrować się na obsłudze klienta
Usprawnienie ruchu w Metro Cash & Carry
Nowy sklep Metro Cash & Carry w St. Pölten, Austria, zoptymalizował przepływ klientów na terenie obiektu. Przedsionek w głównym wejściu z wyznaczonymi drzwiami wejściowymi i wyjściowymi ułatwia kupującym wchodzenie i wychodzenie ze sklepu. Izolowane platformy przeładunkowe na tyłach sklepu nie tylko spełniają wysokie standardy ekologiczności budynku, ale też gwarantują sprawność, bezpieczeństwo i wydajność przeładunku towarów.